Terugkoppeling (12)

In de hectiek van een acute situatie is het niet altijd mogelijk om een patiënt direct correct te identificeren. Denk aan patiënten zonder identiteitsbewijs of situaties waarin zorg voorrang heeft. Vaak moet de ambulanceprofessional later alsnog contact opnemen met de spoedeisende hulp (SEH) om de juiste gegevens te achterhalen – essentieel voor zowel goede zorg als declaratie door de regionale ambulancevoorziening (RAV). Daarnaast willen ambulanceprofessionals leren en verbeteren. Feedback van de SEH wordt echter op allerlei manieren verzameld: telefonisch, aan de balie of via papieren formulieren – versnipperd en niet altijd efficiënt. De digitale terugkoppeling van SEH naar de ambulance brengt hier verandering in. 

Dit bericht is toegevoegd conform de kwaliteitskader spoedzorgketen en de Richtlijn Gegevensuitwisseling acute zorg. Zie hieronder interessante stappen en tools om het spoedeisendehulpterugkoppelingsbericht (12) succesvol te implementeren. Succes!