Terugkoppeling (12)

Op de ambulance kan niet altijd een correcte patiëntidentificatie worden uitgevoerd, bijvoorbeeld omdat de patiënt geen identificatie bij zich heeft of omdat een acute situatie prioriteit geeft aan patiëntenzorg. Achteraf belt de ambulancevoorziening naar de SEH om alsnog de patiëntidentificatie op te vragen, zodat zij de zorg kunnen declareren.

Daarnaast wil een ambulance ook leren van zijn handelen. Momenteel wordt feedback van de SEH op verschillende manieren uitgevraagd: telefonisch, fysiek bij de SEH-balie wanneer ze langskomen om een patiënt te presenteren, of via een papieren formulier. Er was een wens om dit bericht te digitaliseren om het lerend vermogen van de ambulance te vergroten als voor de MMA, ten behoeve van kwaliteitsbewaking en scholingsbeleid.

Dit bericht is toegevoegd conform de kwaliteitskader spoedzorgketen en de richtlijn gegevensuitwisseling acute zorg. Zie hieronder interessante stappen en tools om de implementatie van het terugkoppeling (12) bericht aan te pakken. Succes!